• Merhabalar, Türkiye'nin E Ticaret forumuna hoş geldin. Hızlıca üye olarak e-ticaret ile alakalı tüm sorularına hızlıca cevap bulabilirsin.

    KAYIT OL 

E-Ticarete Başlamak İstiyorum | Sorularım Var

EmrullahYAZICI

Yeni Üye
Katılım
19 Tem 2021
Mesajlar
2
Puanları
1
Merhaba,

Ben 24 yaşında devlet hastanesinde çalışan bir temizlik görevlisiyim. E-Ticarete başlamak istiyorum. Eşimin adına şahıs şirketi kurarak Trendyol, n11, HepsiBurada gibi pazar yerlerinde ürün satmak istiyorum.

Satabileceğim ürünler olarak aklımda çok güzel fikirler var. 10 yaşımdan beri pek çok iş yerlerinde çalıştım. Pek çok sektörde deneyimim var. Neyi alıp neyi satacağımı kararlaştırdım. Ancak kuruluş süreci ve nasıl ilerlemem gerektiğim konusunda aklımda sorular var.

YouTube kanalındaki videoları izledim ancak sorularımın cevabını bulamadım. İşte sorularım ;

1-) Ben kirada oturuyorum. Anne ve babam krediyle aldıkları ve ödemeye devam ettikleri ayrı bir evde oturuyorlar. Benim evimde bilgisayar yok, anne babamın evinde bilgisayar var. Şirket ofisimi nereye ve nasıl göstermek daha mantıklı olur ? Göstereceğim kira bedeli minimum ne olmalı ?

2-) Şirketi kurduktan sonra KOSGEB 5.000 TL desteği ve varsa başka destekler nelerdir ? Yapmam gerekenler nelerdir ?

3-) Ben bir yandan maaşlı işimde çalışırken bir yandan bu işi yapmak istiyorum. Eşim ev hanımı olduğu için pek çok konuda kargo, fatura vs. boş zamanı var. Benim izin günlerim ayda yaklaşık 12 gün olduğundan bende boş günlerimde el atıcam. Bu şekilde mantıklı olur mu ?

4-) Yeni başlayan birisi olarak muhasebeci tutmak mı daha mantıklı yoksa Mukellef.co’mu ?

5-) Mukellef.co’ya ödediğim 250 TL’lik paranın içerisinde damga vergiler vs. var mı ? Yoksa bunları ayrıyeten mi ödüyorum ? Yani mukellef.co tam olarak faturalandırma ve kuruluş hizmetlerinde mi yardımcı oluyor ? Detaylı olarak verdiği hizmetler nelerdir ? Şirketi kendim mi kurayım yoksa mukellef.co ile mi ? Avantajları ve dezavantajları nelerdir ?

6-) 2021 güncel olarak şirket kuruluşu adım adım nasıl ve masrafları nelerdir ?

7-) Pazar yerlerine satıcı olarak kayıt olmak ve satış yapmaya hazır olmak için gerekenler nelerdir ? Ticaret odası kaydı, imza sirküsü, diğer evraklar vs nedir, nasıl alınır ?

8- Toplamda bu işe 5.000 TL ile başlayacağım. Ürün sattıkça stoğumu arttırıp çeşitleride arttıracağım. Pazar yerlerinde belirli bir stok zorunluluğu var mıdır ? Bu pazar yerlerinin satıcılar için ne gibi şartları var ?

9-) Ürün fiyatlandırmasında dilediğim fiyatı girebilir miyim ? Yoksa belirli fiyatlar zorunlu mu ? Ödemeler nasıl yapılıyor ? Kargo süreci nasıl ? İade ve değişim sürecinde satıcı için avantajlar ve dezavantajlar nelerdir ?

10-) 5.000 TL ile bu işe girişecek, bilgisayar kurdu ve pek çok sektörde deneyimli, toptancıları ve tedarikçileri bilen, ne alıp satacağına karar vermiş, bu işten umudu olan, genç bir adama verebileceğiniz tavsiyeler nelerdir ?

Şimdiden teşekkürler. :)
 

Burak

Yönetici
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
100
Puanları
18
Merhabalar Emrullah Bey,

Dilim döndüğünce sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım.

1- Öncelikle bu işler bilgisayar olmadan olmaz. Şirket kurulumu için ofis gösterdiğiniz yerde en azından işinizi sürdürebileceğiniz şekilde bir düzen kurulu olması gerekiyor.Eğer oradaki bir bilgisayarı kendi evinize götürür ve orada düzeni ayarlarsanız , hem kira hem de faturalarınızı gider olarak gösterebilirsiniz. Böylelikle kira bedeli konusunda da bir problem yaşamamış olursunuz.

2- Kosgeb konusunda pek bilgim yok , o kısmı @Furkan yanıtlar.

3- Bütün sistemi kurar ve sonrasında eşinize kullanmayı ve işlemleri öğretirseniz , yürüyebilir herhangi bir problem olmaz.

4-5-6 ve 7. soruları @Furkan yanıtlayacaktır.

8-Pazar yerlerinde herhangi bir stok zorunluluğu bulunmuyor. Fakat stoklarınızı çok iyi kontrol etmelisiniz , elinizde olmayan ürünü satarsanız ve vaktinde temin edip gönderemezseniz ceza yaptırımları bulunmaktadır. Satıcı şartlarını tek tek başvuru yaptığınız pazar yeri sitelerinin sözleşmelerini okursanız çok rahat kavrarsınız. Zira her pazar yerinin kendine ait kuralları var.

9-Bazı sitelerde ortalama fiyat değeri oluyor. Ama genel olarak buna takılmazsınız. Ödemeler banka havalesi ile yapılıyor ama ödeme periyotları siteden siteye değişiyor. Pazar yeri tarafında kargo işleyiş şekli basit. Sipariş geldiğinde ürünü hazırlar barkodu üzerine yapıştırıp , kargo firmasına teslim edersiniz. İade ve değişim siteden siteye ve sektörden sektöre değişiyor ama bu konularda genelde satıcının avantajına bir durum olmuyor , bunu göze alarak hareket edin.

10- @Furkan bu konuda daha tecrübeli ama benim ufak bir tavsiyem var. Tahmini giderlerinizi 2 ile çarpın , gelirlerinizi ise yarıya bölün , bu matematikle zarar etmiyorsanız , kolay kolay zarar etmezsiniz. Her şey gönlünüzce olsun.
 

EmrullahYAZICI

Yeni Üye
Katılım
19 Tem 2021
Mesajlar
2
Puanları
1
Merhabalar Emrullah Bey,

Dilim döndüğünce sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım.

1- Öncelikle bu işler bilgisayar olmadan olmaz. Şirket kurulumu için ofis gösterdiğiniz yerde en azından işinizi sürdürebileceğiniz şekilde bir düzen kurulu olması gerekiyor.Eğer oradaki bir bilgisayarı kendi evinize götürür ve orada düzeni ayarlarsanız , hem kira hem de faturalarınızı gider olarak gösterebilirsiniz. Böylelikle kira bedeli konusunda da bir problem yaşamamış olursunuz.

2- Kosgeb konusunda pek bilgim yok , o kısmı @Furkan yanıtlar.

3- Bütün sistemi kurar ve sonrasında eşinize kullanmayı ve işlemleri öğretirseniz , yürüyebilir herhangi bir problem olmaz.

4-5-6 ve 7. soruları @Furkan yanıtlayacaktır.

8-Pazar yerlerinde herhangi bir stok zorunluluğu bulunmuyor. Fakat stoklarınızı çok iyi kontrol etmelisiniz , elinizde olmayan ürünü satarsanız ve vaktinde temin edip gönderemezseniz ceza yaptırımları bulunmaktadır. Satıcı şartlarını tek tek başvuru yaptığınız pazar yeri sitelerinin sözleşmelerini okursanız çok rahat kavrarsınız. Zira her pazar yerinin kendine ait kuralları var.

9-Bazı sitelerde ortalama fiyat değeri oluyor. Ama genel olarak buna takılmazsınız. Ödemeler banka havalesi ile yapılıyor ama ödeme periyotları siteden siteye değişiyor. Pazar yeri tarafında kargo işleyiş şekli basit. Sipariş geldiğinde ürünü hazırlar barkodu üzerine yapıştırıp , kargo firmasına teslim edersiniz. İade ve değişim siteden siteye ve sektörden sektöre değişiyor ama bu konularda genelde satıcının avantajına bir durum olmuyor , bunu göze alarak hareket edin.

10- @Furkan bu konuda daha tecrübeli ama benim ufak bir tavsiyem var. Tahmini giderlerinizi 2 ile çarpın , gelirlerinizi ise yarıya bölün , bu matematikle zarar etmiyorsanız , kolay kolay zarar etmezsiniz. Her şey gönlünüzce olsun.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. 1. Cevabınızdan kira olayı konusunda şöyle bir sorunum var. Annemin evindeki bilgisayarı buraya getirme şansım maalesef yok. Çünkü kardeşim orada derslerini çalışıyor. Yalnızca bir bilgisayar yeterli olur mu ? Yazıcı vs gerek var mı ? Adresi oraya göstersem, olur mu ?

9. Cevabınızda ki barkodu basma kısmını tam anlayamadım. Sipariş geldiğinde ürünü paketleyip üzerine barkod mu yapıştırmam gerekiyor ? Pazar yerlerinin verdiği kargo koduyla gidip direk orada kargocuların kendisi yapmıyor mu ?
 

NNes

Yeni Üye
Katılım
5 May 2021
Mesajlar
18
Puanları
3
1) Kesinlikle bir bilgisayar edinmeniz gerekir. Zaten mantıken düşündüğünüzde siz E-Ticaret yapmak istiyorsunuz. Oradaki “e” harfi elektronikten gelir, bu yüzden kesinlikle elektronikten anlamanız ve elektronik alet edinmeniz gereklidir.

Dilerseniz, şirketinizi Sanal Ofis veya Home Ofis olarak gösterebilirsiniz. Sanal Ofis’ler aylık ücret ister, fiziksel ofislere ihtiyacınız olmaz. Kira kontratı vs. ile uğraşmazsınız.

Home Office olarak da gösterebilirsiniz. Hiçbir ücret istemez fakat ilgili memurlar evinize gelir ve kontrol yapar bu yüzden evinizin bir bölümünü ofis görünümüne çevirmeniz gereklidir. (Bir odanıza masa sandalye bilgisayar ve ürettiğiniz ürünlerle donatmanız yeterli olacaktır.)

2) KOSGEB 5.000 TL diye bir destek yok. Ayrıca o desteğe garanti gözüyle bakmayın. Önemli prosedürleri vardır. Tek başınıza bu desteğe başvurmanızı önermem. Muhasebecinizle birlikte çalışınız.

Sizin bahsettiğiniz Destek Programı; KOSGEB GELENEKSEL GİRİŞİMCİLİK DESTEK PROGRAMI’dır. Bu programın amacı istihdam, inovasyon ve sürdürülebilirliği sağlamaktır. Bu program 3 destekten oluşur. Şirket kuruluş desteği, Performans Destekleri ve Sertifika Desteğidir.

3) Merak etmeyin zaten ilk aylar istediğiniz sipariş sayılarına ulaşmanız pek mümkün değil. O yüzden bu işi boş zamanlarınızı ayırarak, uzun bir süreçte halledebilirsiniz. Fakat şunu da eklemek gerekir illaki bir kırılım noktası olacaktır o noktada diğer işinizi bırakmanız bile gerekebilir.

4) Kesinlikle mükellef.co

5) Sizin bahsettiğiniz 250 Tllik paket KDV HARİÇ fiyatlardır. Damga vergisi gibi vergiler aylık olarak sizin manuel olarak ödemeniz gereken vergilerdir. Mükellef.co sizin kuruluş ve ön muhasebe sürecinizi yönetir. Bunun yanında size bir muhasebeci atarlar ve siz o muhasebeciyle birlikte çalışırsınız. Detaylar için websitelerini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca bu konuyla ilgili bir başlık zaten forumda var.

6) Değişkenlik gösterir. Tam olarak ne istediğinize bağlıdır.

7) Girmek istediğiniz pazaryeri sitesine girerseniz orada zaten size anlatıyorlar. İmza sirküsü gibi evrakları Noterden ücret karşılığı alabilirsiniz.

8) Hem stoğu artırıp hem çeşitliliği artırmak bütçeyi çok zorlar. Bu yüzden bence az stok çok çeşit olarak gidip müşterilerinizin daha çok talep ettiği ürünlerin stoğunu artırmanız faydanıza olur.

9) Bunları zamanla öğrenirsiniz.

10) Size söylemek istediğim bazı şeyler var; Anladığım kadarıyla maddi kaygılarınız nedeniyle kendinize bir gelir oluşturmak için E-ticareti tercih etmişsiniz. Fakat Sorduğunuz sorunun soruluş şekillerinden bile anlaşılabileceği üzere düşük bütçeniz var ama yüksek kar istiyorsunuz. Bu işten kısa vadede kar elde etmeniz zordur ama işinizi gerçekten iyi yaparsanız uzun vadede kar elde etmeniz bi o kadar kolaydır. Lütfen E-ticaret sektörünü daha da ileriye taşımak için var gücümüzle çalışalım. Kaliteden ödün vermeyelim. Siz işinizi yeter ki iyi yapın. Müşterileri sektörden soğutmayın. Kolay gelsin.
 
Üst